Joustolla ostaminen on nyt entistä helpompaa ja nopeampaa

Jouston uudistettu maksupalvelu tekee ostamisesta entistä sujuvampaa. Uudistetussa palvelussa olemme panostaneet eritysesti mobiiliostamisen helppouteen. Lisäksi palaavat asiakkaat, eli asiakkaat, jotka ovat kertaalleen jo Joustolla ostoksia tehneet, voivat nyt tehdä ostoksensa kertakäyttöisen PIN-koodin avulla ilmana salasanan muistamista tai verkkopankkitunnuksia. Helppoa ja nopeaa!

Näin ostaminen Joustolla toimii - 3 vaihetta

1 Valitse maksutapa ja -suunnitelma

Verkkokaupassa Jouston laskun tai osamaksun valitessaan asiakas saapuu Jouston sivuille suorittamaan maksun. Hän valitsee maksutavaksi laskun tai osamaksun. Osamaksun valitessaan hän valitsee maksuerien suuruuden sekä maksuajan pituuden. Laskun valitessaan hän valitsee sähköpostilaskun tai paperilaskun. Jatkossa osamaksun laskut toimitetaan ainoastaan sähköpostilaskuina.

 jousto ostokokemus

2 Tunnistaudu

Asiakkaalta kysytään postinumeroa sekä puhelinnumeroa, jotka annettuaan hän saa tekstiviestillä vahvistuskoodin. Vahvistuskoodi nousee puhelimen näytölle niin, että maksuikkunasta ei tarvitse poistua, eikä maksaminen keskeydy. Jos asiakas on tehnyt ostoja Joustolla aikaisemmin ja tunnistamme hänet, tarkastamme automaattisesti asiakkaan maksukyvyn. Jos asiakas tekee ostoksia Joustolla ensimmäistä kertaa, tai ei halua käyttää puhelintaan vahvistuskoodin vastaanottamiseen, tekee hän ensin vahvan tunnistautumisen, jonka jälkeen teemme automaattisen maksukyvyn tarkastuksen.   

jousto ostokokemus

3 Vahvista maksu 

Kun asiakas on tunnistettu ja maksukyky varmistettu, vahvistaa hän maksun, jolloin ostos kirjautuu verkkokauppiaalle ja asiakas palaa takaisin verkkokaupan sivuille.

jouston uusi ostokokemus

Miksi Jousto pyytää asiakkaalta puhelinnumeroa?

Asiakkaan puhelinnumeron avulla tunnistamme palaavan asiakkaan ja varmistamme helpon ja sujuvan ostokokemuksen puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen vahvistuskoodin avulla. Tämän lisäksi käytämme puhelinnumeroita maksamiseen liittyvään viestintään. Lähetämme esimerkiksi ensimmäisen maksumuistutuksen tekstiviestillä. Tekstiviestillä lähetetty maksumuistutus on asiakkaalle ilmainen.

 

Takaisin blogiin »