Meillä on tutkitusti tyytyväisiä asiakkaita

Teetimme toukokuussa 2019 asiakastyytyväisyyskyselyn Jouston kuluttaja-asiakkaiden keskuudessa.  Halusimme selvittää kyselyn avulla mikä on tuotteidemme ja asiakaspalvelumme taso tällä hetkellä. Menetelmänä käytimme kansainvälisestikin tunnettu NPS kyselyä. Kysely on asiakkaalle yksinkertainen. Pyydämme vastausta vain yhteen kysymykseen: ”kuinka todennäköisesti suosittelisit tuotettamme ystävälle tai työtoverille asteikolla 0-10?” Mahdollistimme kyselyn yhteydessä myös avoimen palautteen jättämisen meille.

Vastauksia saimme määrällisesti hyvin. Vastausprosentti kyselyyn oli 17,6%. Kyselyn pohjalta saatu NPS-arvo Jousto maksutavalle olikin upea 61. Avoimet palautteet keskittyivät pitkälti positiivisiin aiheisiin: helppous, joustavuus ja nopeus.  Jousto kiittää kaikkia kyselyyn osallistuneita.

 

Helppo ja nopea hakea.

Reilut ja joustavat maksuerät.

Palvelu toimii hyvin.

Jousto on kaiken kaikkiaan hyvä maksutapa!

 

Kysely teetettiin toukokuussa 2019. Kyselyjä lähetettiin 500 asiakkaalle ja vastauksen antoi 88 asiakasta (vastausprosentti oli 17,6%) Koko Aurajoki Nordic Oy:n NPS oli 60 (2018 arvo 48).

NPS (Net Promoter Score, Nettosuosittelijat) on kansainvälisesti käytössä oleva asiakastyytyväisyysmittari, joka on vertailukelpoinen eri yritysten kesken. Kansainvälisen NPS Benchmarkin keräämän datan mukaan ohjelmistoalalla NPS-lukujen keskiarvo on 41 (vaihteluväli 28-55), hotelleilla 37 (4-55), lentoyhtiöillä 37 (18 – 55), ruokakaupoilla 39 (20-59) ja pikaruokaravintoloilla 30 (-1-53). Yksittäisten yritysten esimerkkejä ovat Applen 89, SAP:n 19 ja Finnairin 52.

 

Asiakastyytyväisyyden jatkuva mittaaminen

Kun asiakas on yhteydessä sähköpostilla asiakaspalveluumme, hän näkee sähköpostivastauksissa eri tunnetilojen kuvakkeita. Tunnetilaa klikkaamalla asiakas voi helposti ja nopeasti jättää palautetta meille saamastaan palvelusta ja sen laadusta. Seuraamme aktiivisesti asiakkaidemme tyytyväisyyttä muun muassa tällä kyseisellä menetelmällä. Olemme ylpeitä hyvästä laadustamme ja kehitämme aktiivisesti palvelujemme tasoa asiakaspalalutteiden avulla.

 

Jousto on kaiken kaikkiaan hyvä maksutapa!”

Tähän kommenttiin on helppo yhtyä. Teetetyn  kyselyn perusteella voidaan todellakin todeta, että olemme onnistuneet tavoitteessamme  palvella asiakkaitamme hyvin ja joustavasti.  Jatkuvan tuotekehityksen paras polttoaine onkin asiakaspalaute, jota keräämme myös jatkossa aktiivisesti asiakkailtamme.

 

 

Takaisin blogiin »